EsilehtAbiOtsingKalenderLogi sisseRegistreeri

Tere, Külaline.
Foorumisse postitamiseks pead sisse logima.
Kui Sul pole veel kontot, siis registreeru.
5. detsember 2020, 02:41:15
EOLPass
Logi sisse
Otsing

Uudised

Statistika
7 605 postitust 2 933 teemal 800 liikmelt
Värskeim liige: janis
+  Orienteerujate foorum
|-+  Avalikud jututoad
| |-+  Võistlused (Moderaator: Sander)
| | |-+  EMV pikal rajal 08.septembril Osulas
0 liiget ja 1 külaline vaatavad seda teemat. « eelmine järgmine »
Leheküljed: [1] 2 3 Alla Trüki
Teema: EMV pikal rajal 08.septembril Osulas  (Loetud 22317 korda)
Sixten
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 101



Vaata profiili WWW
« 26. august 2012, 02:34:29 »

Tänavune viimane Eesti meistrivõistluste ala, pikk rada, toimub 8.septembril Võru lähedal Osulas. Võistluskutse: http://www.okvoru.ee/html/2012/EMVpikk/juhend.pdf
Kasutusele tulevad Osula ja Sulbi kaardid ning 30% esmakaardistatud maastikku.
Logitud

Vse travmõ lechatsja begom...
Sixten
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 101



Vaata profiili WWW
« 3. september 2012, 00:50:17 »

Käes on registreerimise viimane päev!
Logitud

Vse travmõ lechatsja begom...
Sixten
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 101



Vaata profiili WWW
« 3. september 2012, 23:05:03 »

•   EMV pikale rajale registreerimist on pikendatud homse õhtuni.

•   Täpsustunud on radade pikkused:

M21E     26 km
M20   19,5 km
N21E,M35,M40   17,7 km
M18,M21A,M45,M50   14,5 km
N20,N35,N40,M16,M55   13,1 km
N18,M60,M65   12 km
N45,N50   11 km
N21A,N55,M70,M75   9,9 km
N16,N60   8,9 km
N65   7,5 km

Väiksemaid korrektiive võib veel ette tulla.

•   Ka MN35 ja MN40 saavad siiski 1:10 000 mõõtkavaga kaardi. Kaardid prinditakse Printwellis.


Logitud

Vse travmõ lechatsja begom...
Sixten
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 101



Vaata profiili WWW
« 5. september 2012, 03:25:31 »

Kuna võistlejaid registreerus tublisti rohkem kui eeldasime, siis toimub 4 starti ja vastavalt 4 bussireisi võistluskeskusest starti.
Allpool vastavad andmed ja ka lõplikud radade parameetrid.

Stardiaeg   Klassid
12:45   M21E,N21E
13:00   M20, M60, N20, M16, N45, M70, N16
13:15   M18, M35, M21A, M50, M55, N65, N35, N21A, M75
13:35   M40, M45, N40, N18, M65, N50, N55, N60

Bussi sõidugraafik   
    Väljub Osulast   Saabub Sulpi
1. reis   12:00      12.08
2. reis   12:20      12:28
3. reis   12:40      12:48
4. reis   13:00      13:08

OSAVÕTUKLASSID JA RADADE PIKKUSED
N16 – 8,9 km 12 KP      M16 – 13,0 km 18 KP
N18 – 12,0 km 17 KP      M18 – 14,4 km 20 KP
N20 – 13,0 km 18 KP      M20 – 19,4 km 25 KP
N21E – 17,1 km 30 KP      M21E – 25,7 km 38 KP
N21A – 10,0 km 12 KP      M21A – 14,4 km 20 KP
N35 – 13,0 km 18 KP      M35 – 17,1 km 30 KP
N40 – 13,0 km 18 KP      M40 – 17,1 km 30 KP
N45 – 11,0 km 17 KP      M45 – 14,4 km 20 KP
N50 – 11,0 km 17 KP      M50 – 14,4 km 20 KP
N55 – 10,0 km 12 KP      M55 – 13,0 km 18 KP
N60 – 8,9 km 12 KP       M60  – 12,0 km 17 KP
N65 – 7,6 km 13 KP      M65 – 12,0 km 17 KP
            M70 – 10,0 km 12 KP
            M75 – 10,0 km 12 KP


www.okvoru.ee

Logitud

Vse travmõ lechatsja begom...
Sixten
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 101



Vaata profiili WWW
« 6. september 2012, 14:18:35 »

www.okvoru.ee on avaldatud värskelt valminud EMV pika raja võistlusinfo.

Soovitan soojalt kõigil võistlejatel see juba kodus aegsasti läbi lugeda, seal on kirjeldatud paljusid olulisi momente, näiteks:

•   Maastiku ja kaardi värske info
•   Starti viiva bussi sõidugraafik ja ühisstartide kellaajad
•   Kaardivahetus
•   Joogipunktid
•   Keelualad ja jooksmiseks lubatud alad
•   Jõeületused
•   Ohukohad
•   Põhja-lõunasuuna jooned
•   Voliniku arvamus

Kui tekib küsimusi, küsige aegsasti allakirjutanult (eelistatult meilitsi):


Sixten Sild
50 68377
sixten@hot.ee
www.okvoru.ee


Logitud

Vse travmõ lechatsja begom...
ReinR

Väljas Väljas

Postitusi: 444


Vaata profiili
« 6. september 2012, 22:09:16 »


Kas keegi suudab ära seletada, milleks on ORIENTEERUJATE jaoks hea see jama kaldus põhja-lõunasuuna joontega Hmm?
Paluks mitte vastata, et nii on kaardistajal mugavam ... pole ju raske kaarti "õigeks" pöörata?
Ja traditsiooniline küsimus sellise kaardi korral - tõenäoliselt ei vasta see jälle ISOM-ile, põhja orienteeritud rastrid ja sümbolid on  nurga all?
 
www.okvoru.ee on avaldatud värskelt valminud EMV pika raja võistlusinfo.

Soovitan soojalt kõigil võistlejatel see juba kodus aegsasti läbi lugeda, seal on kirjeldatud paljusid olulisi momente, näiteks:

................
•   Põhja-lõunasuuna jooned
.................

Logitud
Sixten
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 101



Vaata profiili WWW
« 6. september 2012, 23:01:39 »

Õige vastus on: GPS-tracking!


Kas keegi suudab ära seletada, milleks on ORIENTEERUJATE jaoks hea see jama kaldus põhja-lõunasuuna joontega Hmm?
Paluks mitte vastata, et nii on kaardistajal mugavam ... pole ju raske kaarti "õigeks" pöörata?
Ja traditsiooniline küsimus sellise kaardi korral - tõenäoliselt ei vasta see jälle ISOM-ile, põhja orienteeritud rastrid ja sümbolid on  nurga all?
 
www.okvoru.ee on avaldatud värskelt valminud EMV pika raja võistlusinfo.

Soovitan soojalt kõigil võistlejatel see juba kodus aegsasti läbi lugeda, seal on kirjeldatud paljusid olulisi momente, näiteks:

................
•   Põhja-lõunasuuna jooned
.................

Logitud

Vse travmõ lechatsja begom...
Sixten
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 101



Vaata profiili WWW
« 6. september 2012, 23:02:43 »

EMV stardiprotokoll on üleval www.okvoru.ee

Lisatud ka stardiala skeem.

Olgem siis aegsasti kohal, et jõuda starti viiva bussi peale!


Logitud

Vse travmõ lechatsja begom...
ReinR

Väljas Väljas

Postitusi: 444


Vaata profiili
« 7. september 2012, 08:15:58 »

Õige vastus on: GPS-tracking!


Pole kuskilt välja lugenud, et pikal rajal GPS-trackingut kasutatakse. Ja kui põhiklassides kasutataksegi, miks ei võiks siis ülejäänud 90% võistlejatest "normaalse" kaardiga joosta?
Nõus, et tekitab rajameistrile (kaartide-radade vormistajale) natuke lisatööd, aga mitte rohkem vist, kui kõigi KP märkimine 2 erinevale aluskaardile.
Logitud
Sixten
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 101



Vaata profiili WWW
« 7. september 2012, 10:36:21 »

GPS-trackingut pikal rajal ei kasutata. Aga valmisolek tulevikuks on meil kaardi näol olemas :-)
Ma küsiksin pigem vastupidi - mis selles "keeramata" kaardis halba, valet, ebaõiget on? Lihtsalt oleme harjunud raamjoone järgi põhjasuunda vaatama? Progressiivsetes O-maades on ümberõppega hakkama saadud ja saame meiegi, orienteerime kaardi ikka põhjasuuna joonte järgi!
Ma arvan, et see küsimus on mõneti ka maitseasi, aga selle üle vaidlemise kohta käibib tuntud "Maitse üle ei vaielda. Kakeldakse!"
 Silmapilgutav
Logitud

Vse travmõ lechatsja begom...
ReinR

Väljas Väljas

Postitusi: 444


Vaata profiili
« 7. september 2012, 12:06:12 »

GPS-trackingut pikal rajal ei kasutata. Aga valmisolek tulevikuks on meil kaardi näol olemas :-)
Ma küsiksin pigem vastupidi - mis selles "keeramata" kaardis halba, valet, ebaõiget on? Lihtsalt oleme harjunud raamjoone järgi põhjasuunda vaatama? Progressiivsetes O-maades on ümberõppega hakkama saadud ja saame meiegi, orienteerime kaardi ikka põhjasuuna joonte järgi!
Ma arvan, et see küsimus on mõneti ka maitseasi, aga selle üle vaidlemise kohta käibib tuntud "Maitse üle ei vaielda. Kakeldakse!"
 Silmapilgutav


Nõus, küsimus on harjumuses ja ka mugavuses. Kokkuvolditud kaardi korral on tihti parem suunda võtta serva või kaardi raami järgi. Kogemus ka viltuselt Kaberneeme kaardilt - paljude sihtide tõttu pidi peeneid NS jooni kaardilt lausa otsima. Väide progressivsetest o-maadest on ikka väga  meelevaldne - et Rootsi on progressivne ja Soome mitte. Nii palju, kui olen vaadanud Norra või Tšehhi kaarte, ka seal on kõik vanaviisi, isegi Rootsi sprindi MV ei olnud kaart pöördes ... Samamoodi on väidetud, et progressivne on (oli) micro-O, nokaudisprint jm. tsirkus, aga kas ikka on?
Eks elu näitab ... kuigi ISOMit võiks ikka järgida - aukude jm. põhja orienteeritud sümbolite puhul väike kalle ei häiri, aga näiteks rohelise või keeluala püstviirutuse korrak küll. Õnneks on meil deklinatsiooninurk väike, aga kui olek paarkümmend kraadui?
p.s. tulevikuks oleks kaart ka siis olemas, kui antud võistluse radade jaoks oleks ühe näpuliigutusega aluskaart otseks pööratud.


Logitud
Markus
OK Võru

Väljas Väljas

Postitusi: 363


Vaata profiili
« 7. september 2012, 12:26:46 »

ISOM ütleb küll, et sümbolid peavad olema orienteeritud põhja, aga ei täpsusta, millisesse neist...kas siis "päris" või magnetilisse, nii et maitse ja harjumise asi.
Logitud
Ants Kasepuu

Väljas Väljas

Postitusi: 23


Vaata profiili
« 7. september 2012, 12:57:39 »

Rein esitas väga hea küsimuse. Teiste seal ponud minagi aru saanud,
milleks ühtäkki taoline uuendus sel aastal välja ilmus? Mõni aeg tagasi kuulsin
põhjuseks olevat GPS-trackingu. Ega seda asja sisuliselt pole keegi lahti seletanud. Nüüd hakkan küll juhmilt küsima. Kas siis varasemate kaartide põhjasuund on olnud geograafiline? Ja nüüd siis moodsamatel kaartidel magnetiline? Kaarte on pikemat aega korrigeeritud ju kompassidega - osa kaardistajad on  kasutanud koguni sihtimiskompasse. Kuis siis nii valmistatud kaartidel põhjasuund sai olla geograafiline?
Ja kui moodsamatel kaartidel põhjasuund on nüüd magnetiline, siis mis takistab kaardiserva paigutada paralleelseks põhjajoontega?
Seda, mis moodsamate kaartidega võistlustel toimub, võib kvalifitseerida ahistamiseks - 5% träkitavate kõrval kannatavad 95 % ülejäänud osavõtjad. Ja kas neist 5 protsendist ka ikka kõik naudivad kallutatud põhjasuunda?
Palun vabandust profaansete küsimuste eest, aga kardan, et suurem enamus on selles teemas võhikud...
Logitud
ReinR

Väljas Väljas

Postitusi: 444


Vaata profiili
« 7. september 2012, 14:18:31 »

ISOM ütleb küll, et sümbolid peavad olema orienteeritud põhja, aga ei täpsusta, millisesse neist...kas siis "päris" või magnetilisse, nii et maitse ja harjumise asi.
Orienteeruja jaoks on olemas ainult magnetiline põhi, geograafiline põhjasuund ei huvita metsas kedagi. Kui enamusel võistlustel on põhjasuuna jooned ühtmoodi ja mõnel teistmoodi, siis on tegu lihtsalt võistlejatele o-väliste ebamugavuste tekitamisega.
Logitud
Gea
Harju KEK RSK

Väljas Väljas

Postitusi: 53


Vaata profiili
« 7. september 2012, 17:46:22 »

Kaugelt kiibitsejana julgen väita, et Reinu küsimus on igati põhjendatud. Sarnaselt Ants Kasepuule ei mõista ma, miks ei võiks kaardiserva seada "uudsete" põhja-lõuna joontega paralleelseks. Vabandan kui küsimus on lollivõitu, aga topo praks jäi omal ajal lünklikuks. Kaberneemes oli tõesti tükk tegemist, et muu kribu sees põhja-lõuna jooned välja lugeda.
Logitud
Leheküljed: [1] 2 3 Üles Trüki 
« eelmine järgmine »
Mine:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines Lehekülje loomiseks kulus 0.232 sekundit, tehti 19 päringut.
Amber design by Bloc | XHTML | CSS