EsilehtAbiOtsingKalenderLogi sisseRegistreeri

Tere, Külaline.
Foorumisse postitamiseks pead sisse logima.
Kui Sul pole veel kontot, siis registreeru.
21. oktoober 2019, 06:08:36
EOLPass
Logi sisse
Otsing

Uudised

Statistika
7 380 postitust 2 793 teemal 795 liikmelt
Värskeim liige: Esta
+  Orienteerujate foorum
|-+  Avalikud jututoad
| |-+  Päevakud (Moderaator: Tarmo Klaar)
| | |-+  21.07 - Tallinna Neljapäevak Kobrul
0 liiget ja 1 külaline vaatavad seda teemat. « eelmine järgmine »
Leheküljed: [1] Alla Trüki
Teema: 21.07 - Tallinna Neljapäevak Kobrul  (Loetud 5569 korda)
Mait Tõnisson
Kaarditoimkond

Väljas Väljas

Postitusi: 200



Vaata profiili
« 19. juuli 2016, 23:36:42 »

OK TON Mart Soobergi juhtimisel kutsub kõik päevakulised Kobrule, kust Riidika talu väljalt saame taas lähtuda Neljapäevaku radu vallutama.

Kaardi- ja rajameistrid Tiit Tatter ja Rein Unt on tüki vaeva näinud, et kaart vastaks ja rajad oleksid vinks-vonks! Kui mehed metsast välja saavad, siis saame ehk avaldada ka rajapikkused, legendid ja maastikuteabe.

KAART:  EOL2015011

Päevakukeskus on sellise koha peal

TÄHISTUSE ALGUS ON Keila-Haapsalu maantee 21-selt kilomeetrilt, Padiselt, Kasepää teeristilt. Tähistuse algusest on võistluskeskusesse veel 5.5 km. Tähistuse algus kaardil

Kohal on Öku Toiduteiler. Varustuse müüki teevad OÜ Skvaier ja Orienteerumiskauba OÜ.

Lastehoid ja tillurada on avat' 17:30..20:30

 Tulge kõik!

Kogu teave: www.ton.ee
Logitud
Uve
Administraator

Väljas Väljas

Postitusi: 1 062


Vaata profiili
« 21. juuli 2016, 23:03:28 »

Kobru päevaku rajajoonistamine:

http://www.kape.ee/gadget/cgi-bin/reitti.cgi?act=map&id=628
Logitud
AlarE

Väljas Väljas

Postitusi: 13


Vaata profiili
« 22. juuli 2016, 10:54:48 »

Kuulge korraldajad.

Nii ebamäärase kaardi peal ei tohiks ka päevakut korraldada.
- kaardi põhjaosas oli oluliselt rohkem teid kui kaardil. ja mitte "kaduvaid radu" nagu Rein Unt ütles, vaid teid, kus maastikuautoga rahulikult sõita saab.
- näitks punkti 51 kõrvalt läks läbi samasugune tee nagu punkti 55 kõrvalt, tekitades paralleelsituatsiooni tee ja küngas, mida aga kaardilt tuvastada ei olnud võimalik.
- ka punkti 31 juurest läks suunas NNE saamsuunaline veidike väikse tee kui see mis punkti 58 kõrvalt läbi läheb ja need teed olid ka väga lähestiku.
- Punktist 40 läks põhja poole korralik suur metsatee;
- Kaardi põhjaosas ooside ja sooribad ei klappinud tegelikkusega, mitmed võistlejad pärast ütlesid, et nende lugemise järgi oli oose ja sooribasid rohkem kui kaardile kantud
- Maastik oli väga ujuv ja sellisena arvatavasti raske kaardile kanda. Näiteks puntide 43 ja 46 piirkonnas olid need punktidega "künkad" väga tinglikud. Samasuguseid lamedaid künkakesi oli ümbruses mitu ja maastiku ja kaarti kokku ajada väga loominguline. Oli vaja õnne või väga täpset asimuuti, et punkt kohe leida.

Kui on tehniline maastiks ja suhteliselt raskesti paigutatud punktid, siis peab ka kaart olema täpne, et punktie leida. Nagu näitks Koitjärve oli. Või siis selliseid kaarte vältida.

Alar Ehandi, M35
Logitud
Armo
OK Kape

Väljas Väljas

Postitusi: 165



Vaata profiili
« 22. juuli 2016, 23:46:38 »

Mina ei ole nõus kriitikaga et ei tohiks korraldada. Ikka tohib! Isegi peab! Kaart on ju teos, kunstiteos - maastiku nägemus läbi kaardimeistri silmade. Kindlasti ei olegi ükski kaart 100% ideaalne, nagu ka keegi meist seda ei ole.
Loomulikult oli kp51 ees metsaveojälg vms, siin oli vaja reljeefi lugeda (!), loomulikult oli kp43 juures vaja piirkonda sisenedes ringi vaadata et kus maapind rohkem tõuseb ja seal kp võtta. Seda nimetatakse orienteeruja tehnikaks. Võimalik et kõiki soonikuid meenutavaid mineraalmaid ei ole peal, aga üldjoontes kõik ikkagi enam-vähem klapib. Mul läks endal ka palju aega, oli ju trenn, üritasin maastikul edeneda otse igalt poolt suunaga, see küll alati ei õnnestunud. Ma ei saa öelda et kaart on halb, ma saan öelda et ma ei ole nii hea, et kõike kaardilt saadavat infot suudan enda kasuks pöörata! Ja nii lihtne see ongi.

Tervitades
Armo Hiie H45, OK Kape
Logitud
ReinR

Väljas Väljas

Postitusi: 432


Vaata profiili
« 23. juuli 2016, 00:15:37 »

Armoga nõus. Mille üle ise nats nuriseks, on läbitavuse kujutamine.  Aga päevak peakski olema ju koht, kus harjutada erinevatel maastikel/kaartidel orienteerumist? Iseasi muidugi, kui päevakuvõiy on eesmärgiks Irvitav














Logitud
Mait Tõnisson
Kaarditoimkond

Väljas Väljas

Postitusi: 200



Vaata profiili
« 23. juuli 2016, 13:14:34 »

Tere,

Aitäh Alarile kriitika eest. Kriitika viib loodetavasti edasi ja paneb korraldajad, kaardi- ja rajameistrid paremini tööle. Kui me halbadele kohtadele näpuga ei näita ja oleme üleliia leplikud, siis mandume keskpärasusse ja lõpuks hääletavad osalejad jalgadega.

Päevaku tegemine on suur töö nii organisatoorselt kui töö mahu (eelkõige kaardi- ja rajatööd) mõttes. Ma tean, et Rein Unt nägi sel päevakul kaardi parandamisega omajagu vaeva ja ta arutas mitmeid kohti ka kaardimeistriga. Aga ju jäi pisut ikka väheks. Pingutame edasi.

Ma ei arva, et Kobru kaardil päevakuid korraldada ei tohiks. Igaks päevakuks kogu maastiku osas kaarti parandada ei jõua - uued metsveoteed ja muude põristajate jäljed on varmad tekkima. Siinkohal on tõesti vaja pisut orienteerumislikku kogemust, mis lubab järeldada, et seda värsket jälge ei saanud kaardi tegemise ajal teps mitte olemas olla.

Uimase reljeefi vastu ei saa - maastikku paremaks ei joonista. On rajameistri otsus, milliseid punktiobjekte või piirkondi kasutada. Ma ise noid punkte väisamas ei käinud, sestap' ei saa ma ka seisukohta võtta.

Pika jutu lõpetuseks: püüame parimat ja konstruktiivvne, tegijat hindav kriitika on ainult abiks.
Logitud
urein
Päevakute toimkond

Väljas Väljas

Postitusi: 16


Vaata profiili
« 25. juuli 2016, 12:18:02 »

Tere.

Mul on hea meel, et minu (ja mingil määral ka Tiidu) tööd hindasite. Väike tehniline aps tuli sisse kaardil M21A ja M35 rajale, kus olid ühes kohas kahe lähestikku oleva kp järjekorranumbrid koos tunnusnumbriga vahetusse läinud. Programm paigutas nad üksteise otsa ja paikanihutamine läks valesti :-( . Raja planeerimine on loominguline töö väga paljude eri variantide ja võimalustega ja on hea meel kui see korda läheb ja keegi sinu suure, mitme päevase (seekord vähemalt nädalase) pingutusega rahule jääb! Maastiku täpsus kaardil on nagu ta on,  iga meetri tagant rajameister teda läbi ei käi ja nii on osa kohti ka rajameistrile tundmatud. Kõik etapid igale rajale (klassile) tuleb aga ükshaaval läbi mõelda ja kaaluda kuidas eri vanuses ja eri tasemega osaleja võiks seda läbida piiratud arvu kp-de ja piiratud ajaresursi piires ja kasutada tahaks läbitavuse poolest paremat maastiku osa ja kp-de koormus (osalejate arv kes kp-d läbib) peaks olema suht ühtlane. Nii et see on väga keeruline võrrand mida tuleb lahendada. Sai üritatud parimat, aga kuidas välja kukub, see on osalejate otsustada.
Aga olen valmis ka järgmisel aastal selle naudingut ja kriitikat pakkuva raske ülesande mõnel maastikul-kaardil ette võtma.

Head suve jätku!
Rein Unt
Logitud
Leheküljed: [1] Üles Trüki 
« eelmine järgmine »
Mine:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2013, Simple Machines Lehekülje loomiseks kulus 0.048 sekundit, tehti 19 päringut.
Amber design by Bloc | XHTML | CSS